Subject: FW: Projekti kooskõlastus_85 Liiapeksi-Loksa tee
From: Rita Źereen <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Cc: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Oct 2024 11:10:30 +0300

Tere,

Edastan RMK kirja.

Parimatega

Rita

From: Timo Kangur <[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 9, 2024 10:06 AM
To: Rita Źereen <[email-masked]>
Subject: FW: Projekti kooskõlastus_85 Liiapeksi-Loksa tee

Tervist

Kirjutan Teile seoses RMK sooviga Viru raba õpperaja parkla-alale rajada
väikevorme. Projekteerija pole saanud vastust Tema poolt saadetud
täiendavale kirjale. Juhin tähelepanu, et RMK ja Transpordiameti vahel on
sõlmitud maakasutusleping ning ka algses projektis oli välja toodud, et
parklale lisaks rajatakse ka vajalik taristu külastajate teenindamiseks.

Lugupidamisega

Timo Kangur

RMK Lahemaa külastusala juht

5017970

From: Signe Kasepalu | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 18. september 2024 10:01
To: Rita Źereen <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Timo Kangur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti kooskõlastus_85 Liiapeksi-Loksa tee

Tere

RMK andis info, et Transpordiamet on antud maa-ala andnud RMK-le
tähtajatult kasutamiseks. Manuses kokkulepe.

Seoses parkla rajamise projektiga oli sinna ette nähtud ka spetsiaalne ala
ja ruum tualettidele, varjualustele, infotahvlitele, mis on Viru raba
külastustaristu vältimatud osad. Rajatavad väikevormid ei asu parkla
sõidetavatel aladel ega halvenda parkla kasutust ega hooldust.

Tervitades

Signe Kasepalu
mob: +372 5660 7085
 <http://kprojekt.ee/>

From: Rita Źereen <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 16, 2024 11:38 AM
To: Signe Kasepalu | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Projekti kooskõlastus_85 Liiapeksi-Loksa tee

Lp. Signe Kasepalu

Olete  Transpordiametile RMK tellimusel esitanud  liiklusvälise tegevuse
taotluse riigitee nr 85 Liiapeksi-Loksa tee km 0,19-0,34 km paikneva „
Viru raba“ autoparkla  alale paigaldada külastustaristu elemente;

müügialad , käimlad, infoviidad ja väike väravaelement õpperaja alguses.
Autoparkla paikneb riigitee nr  85 Liiapeksi-Loksa tee (35203:002:0031)
kinnistul , maasihtotstarve on 100% transpordimaa ning need

 kuuluvad Eesti Vabariigi omandisse, mille kohustusi antud maaüksusel
täidab Transpordiamet.

Ehitusseadustiku § 97 lg 1 kohaselt teed ja tee toimimiseks vajalikud
rajatised tuleb hoida korras viisil, et need vastaksid nõuetele ning
tagatud oleksid tingimused ohutuks liiklemiseks.

Transpordiamet lähtub teehoolduse korraldamisel majandus- ja
taristuministri 14.07.2015. a määrusest nr 92 „Tee seisundinõuded“.

Riigivaraseaduse § 15 lg 1 p 1 kohaselt võib riigivara anda kasutamiseks,
kui vara ei ole riigivara valitsejal ajutiselt vaja kasutada. Sama seaduse
§ 15 lg 2 sätestab,

et riigivara ei anta kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine raskendaks
oluliselt selle varaga seotud riigivara otstarbekohast kasutamist või
muudaks selle võimatuks.

Tulenevalt maakatastriseaduse § 181. Katastriüksuse sihtotstarbed;

lg (5) Transpordimaa on liiklemiseks ja transpordiks kasutatav maa koos
ohutuse tagamiseks ja selle maa korrashoiuks vajalike ehitiste aluse

ning neid ehitisi teenindava maaga, sealhulgas:

2) äriotstarbeta, avalikult kasutatavate parkimisehitiste, sealhulgas
parklate maa;

Kõnealuse kinnisasja osas on tegemist avalikult kasutatava parklaga.
Kuivõrd kõnealune riigile kuuluv kinnisasi on riigile (Transpordiametile)

vajalik oma põhiülesannete täitmiseks, siis ei nõustu Transpordiamet ei
ajutise ega püsiva rajatise paigaldamisega riigimaale, riigivara
kasutamiseks andmisega, rentimisega ega liiklusvälise tegevusloa
väljastamisega.

Lugupidamisega

Rita Źereen
peaspetsialist
Kooskõlastuste üksus
Planeerimise osakond
+372 5120275
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Signe Kasepalu K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 19, 2024 12:45 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Projekti kooskõlastus_85 Liiapeksi-Loksa tee

Tere

Leidsin Transpordiameti kodulehelt, et projektide kooskõlastamiseks tuleb
kirjutada antud aadressile.

RMK tellimusel vormistan Viru raba parkla (hiljuti rajatud) serva uue
külastustaristu elemente: müügialad, käimlad, infoviidad ja väike
väravaelement õpperaja alguses.

Manuses asendiplaan.

Kas Transpordiametil on projekti osas ettepanekuid, märkusi, nõudeid?

Lugupidamisega

Signe Kasepalu, MSc

Maastikuarhitektuurse valdkonna juht

Volitatud maastikuarhitekt tase 7
mob: +372 5660 7085
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.